Verjaardag Freia - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Verjaardag Freia - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Verjaardag Freia

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

04 November 2007 | Afghanistan, Kabul

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag Freia. Hopelijk een heel mooi weekend, zoals ik al hoorde met de steun van iedereen in de familie, erg fijn.

Aan deze kant is dat ook het enige lichtpuntje, we zijn redelijk in mineur, ik wilde er eerst maar niets over schrijven. Toch even een kort berichtje ter ere van Ronald en alle jongens die gewond zijn (waarvan enkele zeer ernstig). En om aan te geven dat het niet al te makkelijk is op dit moment, we leven erg mee met de collega's die er nauw bij betrokken zijn en er wordt veel gepraat. Sommige jongens zijn volledig stilgevallen, dus er is een hoop ondersteuning nodig. Ook bij ons is er geen leuke stemming, we lopen in de hete zon ons werk te doen met de Afghanen (overigens zijn er ook twee van hen gesneuveld) en proberen de motivatie daarvoor te halen uit heel wat zweetdruppels.

Hopelijk gaat het goed na vandaag, we kunnen zoveel slachtoffers niet hebben. De nieuwsberichten waren uiteraard over Ronald Groen, maar er zijn dus 2 Afghanen, 1 Australiër en een Amerikaan omgekomen, dus de hele bevolking op Tarin Kowt heeft zware verliezen geleden, de stemming is erg bedrukt.

We komen er wel doorheen, maar daar laat ik het voor nu even bij. Bedankt voor jullie steun via de mail, dat helpt zeker!

• 04 November 2007 - 09:48

Pa:

Hoi Mark,
    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je echtgenote Freia. Nog eventjes en dan kun je haar weer in je armen sluiten en alle weken van eenzaamheid achter je laten. We hebben gisteravond de verjaardag gevierd en ik mag wel zeggen zeer bijzonder zonder de wederhelft erbij. ik heb maar even zo af en toe assistentie verleend in de bediening als waarnemer voor jou. Sterkte verder bij de verliezen van je collega's en tot binnenkort. Hou je haaks, Pa

• 04 November 2007 - 09:58

Mieke:

Hoi Mark
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de verjaardag van Freia.
    Over bijna 3 weken kun je haar persoonlijk feleciteren!!
    Verder heel veel sterkte en hopelijk blijft het de komende tijd rustig bij jullie.
    Hartelijke groet
    Jan en Mieke

• 04 November 2007 - 10:32

Freia:

Lieverd heel veel sterkte met alle emoties! Hou vol en praat er met elkaar over, krop het niet op! Alle steun vanuit Zutphen voor jou en je collega's! Ook van mijn ouders!

• 04 November 2007 - 10:35

Marieke:

Lieve Mark,

Elke keer als ik nu zo'n berichtje hoor of lees schrik ik even maar ben dan toch opgelucht als ik lees dat jij het niet bent. Natuurlijk heel dubbel want voor jullie en zijn eigen familie een groot verlies. Heel veel sterkte daar. Iedereen hier zal blij zijn als jij weer veilig thuis bent!!

Liefs Marieke

p.s. Natuurlijk nog wel gefeliciteerd met Freia!

• 04 November 2007 - 11:49

Walter:

Hee Mark,

Lees net je verhaal en ben er van onder de indruk. Jullie zijn hartstikke sterk en kunnen het verlies van deze mensen hopelijk snel een eervolle plek geven. Door jullie werk kunnen wij net een stukje ontspannender ademhalen hier. Hou je haaks.

Walter

• 04 November 2007 - 12:53

Saskia:

Hoi Mark,

Ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Freia, ook al is het op verre afstand.
    Hou moed daar en veel sterkte, het is niet niets wat daar allemaal gebeurd.

Groetjes Peter & Saskia.

• 04 November 2007 - 13:02

Wouter:

Heel veel sterkte!

• 04 November 2007 - 13:03

Ed:

Hoi Mark,

Ook al weet je dat het kan gebeuren het is elke keer toch wel heftig om te horen als er iemand sneuveld. Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Hou je haaks,

gr Ed

• 05 November 2007 - 03:14

Arnaud:

Hey Mark,
    Dit bericht stelt me weer gerust. ook hier in australie i het overlijden van een nederlandse militair hoog in het nieuws gekomen. je weet dat een oorlog slachtoffers eist, maar je raakt er nooi aan gewend. zeker niet als een vriend van je er van zeer dichtbij betrokken is. veel sterkte aan jou en de andere jongens bij het verwerken van het verlies. hou je haaks en pas goed op jezelf.
    Arnaud

• 05 November 2007 - 11:09

Meino:

Hoi Mark,
    Verschrikkelijk wat er daar allemaal met jullie gebeurd. Allerlei emoties gieren door mijn hoofd. Blij dat jij het niet bent en bedroefd om het feit dat er weer een mensenleven verloren is gegaan. Wij wensen jou en je collega's ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

• 05 November 2007 - 11:09

Meino:

• 05 November 2007 - 11:14

Kiki:

Hoi Mark,
    Gefeli met de verjaardag van Freia (en Freia mocht je dit lezen: alsnog knuf voor je verjaardag)! Dat allereerst.
    Ik zag net als de anderen ook de berichten oa op tv, en hou mn hart dan ook even vast.. Toch (wat eerder iemand ook zei) opluchting te horen dat jij het niet bent.. hoe vreselijk het voor die betreffende familie wel is...
    Hopelijk kunnen jullie het 'positieve' van jullie verblijf daar toch in gedachten houden en blijft het verder 'rustig'... Nog zo'n 3 weken he... Ik vind het ontzettend knap wat jullie voor werk verrichten, alle respect.
    Ik wil je toch ook nog even zeggen (heel wat anders) dat pa gisteren de marathon op Terschelling heeft uitgelopen, ik was erbij en heb ook foto's gemaakt uiteraard. Jij was ook vertegenwoordigd op zijn shirt. Ik probeer je gauw de foto door te sturen. Knuf en veel sterkte, ook voor je al je collega's...