Weekend - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

06 Oktober 2007 | Afghanistan, Kandahar

Gisterochtend hebben we dan eindelijk succes behaald en het eerste konvooi ontvangen over grote afstand, waarbij alles op de locatie is aangekomen. Dat was het werk van de afgelopen weken wel waard, vooral omdat de andere landen dit niet voor elkaar hebben gekregen sinds mei dit jaar. We knallen direct door, maar daarover later meer.

Het weekend vult zich dus met werk, werk en nog meer werk, voor bazaar-bezoek, sporten en wat ontspanning is nauwelijks tijd, alleen 's avonds laat nog even een potje klaverjassen of hartenjagen voor wat gezelligheid. Het lijkt zwaar, dat is het ook wel, ook al was het alleen al omdat we de godganse dag met dat scherfvest omlopen, maar het is wel te doen. Toch denk ik dat er binnenkort wat mannekes gaan omvallen en hopelijk ziet de bedrijfsleiding dan dat ze wat veel vragen. Voor mij persoonlijk niet erg, ik vind het heerlijk om door te gaan, pak mijn rustmomentjes wel 's nachts en weet dat dit overvolle schema voor een bepaalde tijd is. Daarna zal ik ook echt even gas terug moeten nemen, dus de cursus die ik eind november in moet zal wat minder aandacht krijgen (so be it).

Bedankt voor alle nagezonden verjaardagsfelicitaties en groeten, MEGA bedankt voor je pakketje Marieke, erg tof! en erg lekker (dat vond overigens de rest ook, dus het is al op). De kaart van Wouter is ook binnen, thanks man, jammer dat jullie verloren hebben, hopelijk de volgende pot meer succes. In eerste instantie dacht ik bij al dat snoep in de pakketjes dat ik kilo's zou aankomen, maar mijn collega's waren erg overtuigend dat dit niet nodig was en aten 90% voor mijn neus op, haha!

Ook super dat ik ondertussen in ieder pakktje een Sudoku-puzzelboekje vindt, daar heb ik voorlopig de komende 2 jaar denk ik wel plezier van, maar het wordt allemaal zeer gewaardeerd! Uiteraard zijn er alweer wat kaartjes aangekomen in NLD, hoop ik toch zo langzamerhand, heeft er al iemand iets ontvangen? Ik heb alweer een nieuwe serie in voorbereiding, dus let op de brievenbus, maar niet de komende week (dat duurt allemaal ietsje langer)!

Over langer duren gesproken, maak een tijdsafspraak met een Afghaan, dan is het Brabants kwartiertje er niets bij vergeleken, want ze laten je gewoon een uur in de brandende zon staan wachten. We moeten nog heel wat bijscholen, maar 5 minuten militaire tijd (Freia weet wel wat ik bedoel) die zullen hier nooit gehaald worden, NEVER!

Het moreel is weer omhoog, even een dipje deze week omdat er veel voorbereiding in iets is gestoken (met name door mij) wat gisteravond even klakkeloos werd gecancelled (later bleek om moverende redenen), maar we laten ons niet kisten onder het mom: 'if you cannot fight against them, fight with them' (in dit geval zeker niet letterlijk bedoeld, want knokken doen we hier niet hoor).

Het eten is goed, de avondgeluiden zijn prachtig (continu opstijgen en dalen van helicopters naast onze tenten) en we genieten nog steeds van de vreemde Afghaanse cultuur. Bijvoorbeeld wilde iemand vissen vangen door een stroomdraad in het water te gooien en ging vervolgens zelf erin staan om te kijken, tsja, dat heeft ie niet kunnen navertellen.....

Succes met alle regenbuien in NLD, we hebben hier nog geen druppel gezien, behalve in flesverpakking, ook veel plezier met de vrije weekenden, geniet ook svp voor ons, dat geeft een goed gevoel en don't worry.

Groetjes
Mark

  • 06 Oktober 2007 - 17:40

    Pa:

    Hoi Mark, nou ik zie iets bekends van lang geleden maar ik neem aan een tijdelijke actie. Ik ben net terug van een wedstrijd die we met 3-1 hebben gewonnen, de eerste overwinning en hopelijk niet de laatste. De ontspannenheid bij jou straalt er af maar blijf alert. Groetjes en tot mails.

  • 07 Oktober 2007 - 07:57

    Marieke:

    Hey Neef,

    Nou, dat pakketje heb je sneller dan ik verwacht had. Is dus goed bevallen en ook vooral ook bij je collega's ;-) Zal ik er snel weer eentje sturen! Weet nog goed dat ik het geweldig vond in Australlië om post en pakketjes te ontvangen en tja dat pakketje wat jij mij toen hebt gestuurd dat heeft wel erg indruk gemaakt. Ik zat me wel suf te piekeren wat ik er nog meer in kon doen vandaar ook van mij dat sudoku boekje. Je zult je er in ieder geval niet gaan vervelen. Wat een prachtige foto's maak je trouwens, neem aan dat je ze zelf gemaakt hebt. Die van die helicopter kun je zo opsturen naar zo'n fotowedstrijd!
    Ben een dagje in Enschede, mijn vader ligt grieperig in bed en straks moeten we oppassen op Karel. Even naar oma met de hele familie, blijft altijd een leuke bijeenkomst. He, hou je goed daar, blijf je mailtjes volgen en tot snel!

    liefs Marieke

  • 07 Oktober 2007 - 07:59

    Freia:

    Ik ga nu lekker van het vrije weekend voor je genieten in Nijmegen samen met Daniëlle! De rest hier in Zutphen gaat denk ik vandaag aan het bokbier en drinken er vast ook wel eentje voor jou!
    Hou vol, dan doe ik dat ook! Love & kisses!

  • 09 Oktober 2007 - 02:28

    Arnaud:

    Hey Kerel,
    Gafe foto. Mooi verhaal. Rare gasten die afganen. Blijf het kalm aandoen. Ben blij dat ik niet de enige ben die bokbierdag gemist heeft:). Pas goed opjezelf van australie is nu in rep en roer.
    Hou je haaks. kijk uit naar je nieuw verhaal.

    GRTZ. Arnaud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freia & Mark

Diverse reizen van Freia en Mark, of soms voor het werk alleen Mark.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 20457

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 16 Februari 2020

Noorderlicht?

26 September 2019 - 10 Oktober 2019

Portugal

11 Oktober 2018 - 25 Oktober 2018

Marokko

10 September 2016 - 08 Oktober 2016

Japan 2016

26 September 2014 - 16 Oktober 2014

Oeganda

26 Maart 2013 - 12 Oktober 2013

Afghanistan part 2 (Mazar-e Shariff)

07 Oktober 2012 - 07 November 2012

Patagonië en Vuurland

07 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Noordelijk India

07 September 2010 - 05 Oktober 2010

Maleisisch Borneo

12 September 2009 - 10 Oktober 2009

Zuidelijk Afrika

12 September 2008 - 27 September 2008

Gambia & Senegal

18 September 2007 - 22 November 2007

Afghanistan Uruzgan

01 Juli 2006 - 28 Juli 2006

Oostelijk Afrika

Landen bezocht: