Laatste dag dit jaar - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Laatste dag dit jaar - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Laatste dag dit jaar

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

30 September 2007 | Afghanistan, Kandahar

De titel spreekt voor zich denk ik.

Voor de rest is er weer een weekend voorbij, niet dat we dat gemerkt hebben, want de meeting sloot gisteren rond 22.00 en vandaag zojuist om 21.00 uur. Da's soms best even puffen, maar we krijgen langzaam maar zeker grip op de zaak, we behalen succesjes (hopelijk gaat het verkleinwoord er nog af) en de internationale gemeenschap is ervan doordrongen dat de Nederlandse OMLT (Operational Mentoring en Liaison Team, onze officiële benaming) is geland. Sommigen (Amerikanen dus) hebben wat moeite met onze recht door zee houding, maar anderen (met name Canadezen) staan te juichen. Dat opent dan weer deuren, zodat we ons werk verbeterd kunnen voortzetten.

Nog steeds is het lekker warm, lekker omdat we er helemaal aan gewend zijn en toch ook best veel werken in airco-ruimten. Het stof is nog wel een fikse uitdaging, er zijn al mannen met bloedneuzen en dat is geen pretje. De opengebarsten lippen zijn bijna weg, dus fysiek steek ikzelf weer goed in de war.

Vandaag zijn er twee collega's in Apeldoorn jarig, maar ik weet niet of ze meelezen, bij deze Jan vdM en Peter S, van harte gefeliciteerd van hieruit (Anders verzoekje aan Johan om dit even door te passen, alvast bedankt!).

Gisteren hebben we nog even de tijd genoemen om een kleine bazaar te bezoeken die op het kamp gehouden wordt met goede beveiliging en dat was best leuk ondanks de hitte. Uiteraard heb ik wat kleinood gekocht, allemaal super-nep, maar wel met een merkje en het kost geen drol. Als er nog verzoekjes zijn hoor ik het wel, ik zal dan eens kijken wat ik kan doen. Uiteraard zal ik niet uitwijden wat er precies te koop is, je moet de douane per slot van rekening niet wijzer maken dan ze denken te zijn, haha!

Iemand nog iets gehoord van onze Australische vriend Arnaud (bedoeld als vraag voor de volleyballers onder ons)? Fijn dat Henny met ons meedoet, dat kan ik zeker waarderen!

Zojuist van een collega vernomen dat er basketbalkampioenschappen gehouden worden op het centrale sportterrein met een erg hoog niveau, dus we gaan even een kijkje nemen. In de pauze schijnen een stel vrijwilligers een soort cheerleader voorstelling te geven, hmmmm da's best interessant als je twee weken van huis bent, kijken mag (BIG smile).

Don't worry, altijd thuis eten, zonder twijfel!

Komende week weer veel op het programma, maar dat zal voor jullie in NLD niet anders zijn. Allereerst Freia enorm veel succes met de nieuwe job, ik heb er alle vertrouwen in dat dit weer een succes wordt. JW volgende week onder het mes, ik leef met je mee kerel en ik heb gezien dat de t-shirts aangekomen zijn, geweldig!

Iedereen een fijne week gewenst, Hamilton heeft gewonnen en Raikkonen is 3e, da's goed nieuws!

PS oh ja, weer bedankt voor de steeds toenemende aantallen reacties en mailtjes, ik kan het nauwelijks beantwoorden, maar alles lees ik rustig door, vaak twee keer om goed bij te blijven en elk stukje tekst waardeer ik zeer.

  • 30 September 2007 - 19:10

    Pa:

    He he, ben ik weer de eerste die kan reageren, kun je zien dat ik er boven op zit. Blij te horen dat alles goed gaat. Trouwens als er dingen zijn die maar een drol kosten kan ik nog veel gebruiken.(En heb zelf wel dat soort geld.) Verder een fijne dag gewenst morgen en nog vele jaren bij ons!!!

  • 30 September 2007 - 19:14

    Wim En Sanny:

    Heel interessant om zo iets van ver weg te lezen.Fijn dat je in elk geval fysiek in orde bent. JW en J hebben dit weekend je cadeau hier ontvangen en uitgepakt en al bij jou gereageerd, zo lezen wij.
    Alvast van harte op de 1-ste en neem iets van ons voor 't stof.
    Groeten en succes daar!! Wim

  • 30 September 2007 - 19:42

    Freia:

    Ik wil dit keer maar 1 ding zeggen: ik kan heel erg lekker koken.....

  • 30 September 2007 - 22:00

    JP:

    Je vader is dan wel de eerste nu, maar ik zit hier met een biertje in mijn hand en ben de eerste die op jou, namens H3, mag proosten op deze site(het is nu 12 uur). Dus daarom zingen wij:

    Er is er een jarig HORA HOERA, dat kun je wel zien dat is hij...
    Wij vinden dit alles zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij (blij blij blij blij)...
    Hij leve lang HOERA HOERA, hij leve laaaang HOERA HOERA, Hij leve lang HOERA HOERA... GEFELICITEERD....

    Gr uit zutphen, JP

    Ps. Ik wist niet dat Freia zo goed kon koken maar Marjan en ik willen wel als proefkonijn fungeren... :)

  • 01 Oktober 2007 - 03:35

    Linda:

    Goede morgen Mark,
    Van harte met je verjaardag. Geniet ervan voor zover mogelijk, ik zal vanavond een biertje op je drinken, hihi!!
    Ben er vannacht maar eens voor gaan zitten, op het werk, om je verhalen te lezen. Leuk en interessant om te lezen allemaal. Raar idee dat je in z'n andere wereld zit.

    Heb mijn zes nachtjes er weer bijna op zitten, nog twee uurtjes te gaan en dan heerlijk een weekje vrij. Vanavond weer volleyballen, dinsdag dagje naar Utrecht met broer en zus, donderdag wedstrijd en zondag bokbierdag en dan is mijn vrije weekje al weer voorbij.

    Ik heb me aangemeld bij de e-mail service, dus blijf op de hoogte.
    Sterkte met alles en tot horens.

    Liefs Linda

  • 01 Oktober 2007 - 06:09

    Marieke:

    hey lieve neef,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Lijkt me wel raar om het aan de andere kant van de wereld te vieren zonder je familie en vrienden. Maar ja, iedereen leeft met je mee en er zal vandaag heel veel op je geproost worden! "Gezellige" dag vandaag, waarschijnlijk weer eentje waar je hard en lang werkt en hopelijk voor jou vanavond een lekker colaatje...

    groetjes, liefs en 3 dikke verjaardagszoenen xxx van je nichtje

  • 01 Oktober 2007 - 06:21

    Martijn:

    He Mark, van harte jongen. Dat je maar een grote jongen mag worden :-)
    We zullen er vanavond ééntje (of misschien wel twee, drie.....) op je drinken. Woensdag is er weer een wedstrijd, we houden je uiteraard op de hoogte.

    Fijne dag vandaag.

    Greetz Martijn

  • 01 Oktober 2007 - 07:17

    Angelique:

    GEFELICITEERD!!!!!!!
    En hoe is dat nou, je verjaardag "vieren" zo ver weg van je fam.?? Nog heel veel gezonde jaren en tot snel!!!
    Dikke kussen uit Rotterdam/Bleskensgraaf! En een hele dikke pakkert van Zoë! (Nu durft ze het wel te zeggen)
    Je "schone"zus Angelique

  • 01 Oktober 2007 - 07:19

    Hilde, Emma:

    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. Emma vraagt wanneer jij een cadeautje gaat uitzoeken (dit vraagt om wat uitleg)! Hele dikke klapzoenen van ons!

  • 01 Oktober 2007 - 07:21

    Simone:

    Hai broer,
    Nou, de meiden waren me voor, maar de volgorde van felicitaties is niet belangrijk, toch? Heel veel liefs en voor zover mogelijk een fijne dag, wij proosten op jou!
    Dikke zoenen en knuffels,
    Simone

  • 01 Oktober 2007 - 09:10

    Joost En Marianne:

    GEFELICITEERD!!! Dat je een nog grotere jongen mag worden!! :) Verder niets bijzonders hier, zo ja dan laten we weer van ons horen! We drinken er wel eentje op je op de Bokbierdag! Liefs Marianne en de groeten van Joost

  • 01 Oktober 2007 - 10:52

    Wouter:

    Van harte! Ik hoop dat de kaart op tijd is.....

    Greetz

  • 01 Oktober 2007 - 13:41

    Kiki:

    Mark, dikke verjaardagsknuf! Be safe!

  • 01 Oktober 2007 - 20:12

    Peter & Saskia:

    Tja ik hoor het je al zeggen te laat....
    Ja ik weet dat het bij jou inmiddels al weer 2 oktober is en dat ik nu dus eigenlijk te laat ben met je deze wens.
    In feite zou ik dus moeten zeggen alsnog ..... ;-))
    Nou ja beter laat dan niet toch !!!!
    Mark; van harte gefeleciteerd namens Saskia en mij.
    Leuk om op deze manier toch even contact te hebben.
    Zorg je wel dat je een beetje fit blijft daar. Ik lees dat je in ieder geval de beschikking hebt over de nodige fitness apparaten. Ik wil natuurlijk wel een beetje "op niveau" blijven squashen als je weer terug bent.
    Ik heb al twee keer met Saskia gespeeld dus je ziet; ik doe ook mijn best.
    Nou ik lees binnenkort wel hoe jij je verjaardag hebt kunnen vieren.
    Ben benieuwd.
    Groetjes Peter & Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freia & Mark

Diverse reizen van Freia en Mark, of soms voor het werk alleen Mark.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 20479

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 16 Februari 2020

Noorderlicht?

26 September 2019 - 10 Oktober 2019

Portugal

11 Oktober 2018 - 25 Oktober 2018

Marokko

10 September 2016 - 08 Oktober 2016

Japan 2016

26 September 2014 - 16 Oktober 2014

Oeganda

26 Maart 2013 - 12 Oktober 2013

Afghanistan part 2 (Mazar-e Shariff)

07 Oktober 2012 - 07 November 2012

Patagonië en Vuurland

07 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Noordelijk India

07 September 2010 - 05 Oktober 2010

Maleisisch Borneo

12 September 2009 - 10 Oktober 2009

Zuidelijk Afrika

12 September 2008 - 27 September 2008

Gambia & Senegal

18 September 2007 - 22 November 2007

Afghanistan Uruzgan

01 Juli 2006 - 28 Juli 2006

Oostelijk Afrika

Landen bezocht: