Naar El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Naar El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Naar El Calafate

Door: F&M

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

16 Oktober 2012 | Argentinië, El Calafate

Na een dagje wandelen, het was niet zo pittig als we dachten, wachten we rustig op transport en vliegtuig. We hadden prachtig weer, maar het nationale park waar we hebben gelopen zat net zo vol als de Nederlandse bossen op zondag en je mocht met auto's dwars dor het park heenrijden. Regelmatig roken we meer uitlaat- dan bosgeur.
We zagen een tiental roofvogels samen, dat was redelijk bijzonder en het uitzicht was continu adembenemend. Vooral dat laatste maakte de dag zeker de moeite waard, samen met een uitstekend weertje.
In Ushuaia hebben we geslapen in een prima hotelletje, het ontbijt was echter karig, maar het uitzicht, perfecte douche en goede bedden zijn veel belangrijker.
We vliegen vandaag over het begin van de Andes naar het nationale park Los Glaciares met als hoogtepunt een aantal grote gletsjers, de Upsala, Viedma en vooral de Perito Moreno. Vanuit het vliegtuig hadden we wederom perfect weer, wat een mazzel, want daardoor zag je de enorme gletsjer goed liggen. Als puntje op 'i' maakte de piloot ook nog twee grote rondes boven het schouwspel, zo geweldig genoten...alweer de mooiste dag.
We overnachten in hotel Posta Sur, prachtig gelegen, mooie kamers, gelijke douches en een goed restaurantje, maar we zitten nu on het centrum van het toeristische dorpje bij de unieke pannekoekenzaak, heerlijk opgevouwen originele lunch.
Morgen een busreis van 220km te gaan naar El Chaltén en de dag erna ijsklimmen op de Viedma gletsjer, we kijken er naar uit, maar we vergeten zeker niet stil te staan bij het nu!!

(PS de upload lukte gisteren niet, dus vandaar pas nu dit bericht toegevoegd, maar het is van de 15e okt)