Zeilen op het Beagle kanaal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Zeilen op het Beagle kanaal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Zeilen op het Beagle kanaal

Door: F&M

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

14 Oktober 2012 | Argentinië, Ushuaia

Mooier dan vandaag bestaat niet!

Wat een geweldig avontuur om tussen cormorants (soort aalscholver), zeeleeuwen en diverse andere vogelsoorten over een onbewoond eiland lopen in de stralende zon terwijl je net bent aangemeerd met een zeilschip over het Beagle kanaal. Het woord genot heeft wederom een nieuwe betekenis gekregen en dit laat ons nooit meer los. Rondom besneeuwde hoge bergpieken, water dat helder is tot in het oneindige en de meest vriendelijke bemanning op een schip ooit, maken alle superlatieven onderdanig. We konden tot tien meter de vogels naderen, want er zat nog een kloof tussen, waardoor ze zich níet bedreigd voelden. Ondanks de ruwe zee niemand ziek en het geluid van het suizen in de zeilen hangt nog in onze oren, wat een avontuur.
In de middag hebben we het maritiem museum bezocht wat in een voormalige gevangenis van een strafkolonie huist en een artgalery die daarbij in was ingericht. Mooi en interessant en aansluitend hebben de ongeveer 12-15 outlook winkels bezocht in dit hart van de winter- en bergsport voor heel Zuid Amerika. Je kunt het vergelijken met Val d'Isere in Frankrijk of Whistler in Canada. Toch is alles niet duur, eten doen we bijvoorbeeld voor 25 euro op een avond inclusief drank...per stel!
We bekomen nu even van deze mooie dag terwijl jullie allemaal lekker liggen te slapen, want het is hier 5 uur vroeger.
Morgen staat een stevige hike op het programma van zo'n 6-7 uur, zeg maar training voor komende week in El Calafate. Dat mag ook wel na al dat eten en drinken. Foto's komen eraan, vwb de walvissen moeten jullie wachten tot we thuis zijn, want ik heb nog geen fototoestel met email....vandaar ook de mindere kwaliteit, dat zijn foto's van m'n mobieltje.

• 14 Oktober 2012 - 09:41

Ma:

Geweldg om te lezen dat jullie zo genieten, succes op de hike. groetjes Ma