Big town en laatste nacht - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Big town en laatste nacht - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Big town en laatste nacht

Door: F&M

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

06 November 2012 | Chili, Santiago de Chile

Het is zo ver, we zijn begonnen aan onze laatste overnachting. Och wat hadden we graag verlengd, want wat een beauty is het laatste plekje. Casa Bonita in Santiago, een heuse Bed&Breakfast in koloniale stijl met enorme kamers en een Chileens-Nederlands echtpaar.

Alleen de ontvangst en service zijn al subliem, we voelen ons meteen thuis en zijn met letterlijk alles geholpen. Receptie is open van 8 tot 21, wij hadden vertraging en kwamen tegen half tien aangekakt, maar geen probleem, daar kwam de Chileense assistentie Monica al aangerend, pakte veel te zware tassen aan, legde alles in het Spaans uit, maar wel begrijpelijk langzaam en had een papiertje klaar met de engelse vertaling, slim en schattig. Zo typisch dat aan alles gedacht werd, oh jullie willen zeker nog wat eten, op vijf minuten lopen zit dit en dat en zus en zo, dank je wel, alsof we hier al jaren komen. Wat een schat van een mens!

In de wijk Brasilia hebben we ons verwend met tapas en salata, zo heerlijk en het is hier 29 graden, oh dat is pas vakantie. Wij komen echt niet terug....wijntje erbij, pleintje waarop uitgebreid wordt geflird door de tieners uit de stad, dikke boulevard verderop, de stad leeft en ademt, nog mooier dan Buenos Aires.

In ons veel te ruime bed gaan we straks slapen en we staan vroeg op voor een goeie lange loop-door-de-stad-ochtend, want om half drie moeten we helaas richting vliegveld, dat op ongeveer 20 minuutjes ligt. We vliegen als alles mee zit om 17.20u lokale tijd, dus om 21.20u bij jullie in Nederland (nu het wintertijd is), met Air France naar Parijs en met 2uur tussen stop naar Schiphol.

Vandaag hebben we er voor gekozen niet te lang in het sobere Puerto Montt te blijven hangen en we zijn 25km terug gereden naar het gezellige Puerto Varas voor een belachelijk stuk taart. Freia had gisteren niet de gelegenheid om te trakteren en deze banket bakkerij herinnerden de dames zich nog als de dag van gisteren, haha. De lunch was inbegrepen zeg maar.

Nog wat winkeltjes langs, tanken, naar het vliegveld gereden, auto soepeltjes ingeleverd en wachten op een toestel dat te laat kwam. De vlucht zelf was weer schitterend over het Andes gebergte, vanuit Santiago schijn je bergen van meer dan 6500 te kunnen zien liggen, maar toen we aankwamen was het helaas donker, dus morgen hopelijk een wolkeloze lucht.

Tot in Nederland, erg bedankt voor alle leuke reacties en berichtjes, die worden altijd door ons gelezen en gewaardeerd. Woensdag of donderdag tik ik de afsluiting en horen jullie van ons hoe de terugreis was.

Het staat onomstotelijk vast dat we onze hobby helemaal hebben waargemaakt met weer een nieuwe levenservaring om nooit meer te vergeten. We hebben niemand jaloers willen maken, maar we vonden het juist des te leuker om alle unieke ervaringen te kunnen delen, dat geeft een extra tintje aan toch al een zeer bijzondere reis.

Graag tot in goede gezondheid weerziens!

• 06 November 2012 - 09:07

Saskia:

Nou een beetje jaloers zijn we wel ;), maar door jullie schitterende reisverhalen is het of we toch zelf ook een beetje de reis hebben gemaakt, zeker als we straaaaaaaaaaaks al die mooie foto`s zien. Goede reis terug, en ik weet dat jullie het niet willen horen, maar het is toch ook weer fijn om thuis te zijn, en heerlijk na te genieten van dit onvergetelijke reisavontuur.
    Grtz Saskia & (Peter, die is net alweer voor een paar dagen de deur uit).

• 06 November 2012 - 16:37

Meino:

Beste Mark & Freia,
    Hartelijk dank voor de uitgebreide, leuke en spannende reisverhalen van jullie. Hier in Borculo hebben we er erg van genoten. Maar, zoals reeds eerder gezegd, vinden het voor ons fijn dat jullie weer terug komen naar Nederland. Zeker gezien het feit dt we donderdag nog naar Jochem Myer gaan :-).
    Door de verslagen hebben we op gepaste afstand mee kunnen genieten van jullie avonturenen dat was wat Simone betreft meer dan voldoende. Goede terugreis en tot donderdag!