Zeven meren route - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Zeven meren route - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Zeven meren route

Door: F&M

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

03 November 2012 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

En de laatste dag in Argentinie was een zonovergoten dag in een auto via bergweggetjes, via bijna onbegaanbare paden, met majestueuze uitzichten en heerlijke chocolade (beroemd in San Carlos de Bariloche). We vinden Maxima ongelooflijk, dit land ruil je toch niet in voor een Nederlandse man?? Ook al is ie prins, dit land is veel rijker!

We zijn van San Martin de Los Andes afgezakt naar diverse wintersportplaatsjes, wel vergelijkbaar met Zwitserland, maar dan 300 jaar terug en onontgonnen wegennet en nauwelijks faciliteiten zoals ski liften en dergelijke. Toch is het heel populair in de winter, maar nu is het vrij rustig in de lente hier. Wel staan de bermen vol met Brem en Calafate, beide een gele struik en het lijkt wel of het voorjaar hier geel ontploft is, zo verschrikkelijk mooi, ik weet zeker dat m´n moeder het hier ook prachtig zou vinden, die houdt altijd zo van de brem.

We verblijven weer in het hotel Carlos V in San Carlos de Bariloche, prima kamers, lekker stille kamers en da´s wel fijn, want gisteren was een prachtig houten hotel, maar Argentijnse dames en stil zijn is een combinatie die niet mogelijk is, het zal je schoonmoeder maar zijn....

Vanavond gaan we nogmaals kaasfonduen en daarna vieren we morgen Freia haar verjaardag. Het cadeautje van mij heeft ze al gehad in het hotel Baobab met een overheerlijke facial treatment van meer dan een uur, gezichtsmassage, allerlei maskertjes, schoonmaken en verjongingskuur (hoewel dat helemaal niet nodig was). Ze mocht kiezen wat ze graag wilde doen, een massage of een behandeling en ze koos zelf voor de gezichsbehandeling en had er zeker van genoten. Morgenvroeg krijgt ze nog een ontbijtje op bed (ff met hotel geregeld), een klein ontbijtje hoor, want samen met z´n vieren zitten is veel gezelliger.

Nog bedankt voor de voorgaande reacties, we hopen dat Hilde gewonnen heeft, of in ieder geval een fijn toernooi heeft gespeeld en dat Emma heeft genoten van haar logeerpartijtje. Over een weekje zien we jullie allemaal weer, of vlak daarna. We gaan nog even verder reizen.

Morgen via de grensposten naar Puerto Montt en de dag erna vliegen we op Santiago. Brrrr wat komt Nederland nu snel dichterbij, kunnen we ergens verlenging aanvragen???

• 04 November 2012 - 07:35

Marieke:

Laatste berichtje vanuit het regenachtige Nederland. Geen leuk vooruitzicht voor jullie...
    Gewoon snel met het fotoalbum beginnen dan kun je nog heel lang na genieten :-)
    Wat een gave avonturen hebben jullie deze laatste week weer mee gemaakt.
    Ben zo benieuwd naar alle foto's en filmpjes, dat zullen er vast honderden zijn!!!
    Freia, bijna gefeliciteerd met je verjaardag!! En alvast een hele goeie en veilige terugreis!
    Hier gaat alles zijn gangetje. Ajax gisteren met 2-0 verloren van Vitesse :-) :-) :-)
    Zijn jullie niet een beetje voor Vitesse? Dacht ik me te herinneren....
    Nu moet Twente vandaag wel,winnen van Feyenoord maar of dat dat gaat gebeuren???
    Het weer is dus wisselend, wel kouder dus eindelijk de winterjas van zolder kunnen halen en deze nu ook echt elke dag aan. Helaas ook af en toe wel wat regen.
    Maar vandaag (zondag) zou toch ook het zonnetje komen.
    Vanmiddag wandelen met Stijn en Karel en mijn moeder, zodat mijn vader ff rustig voetbal kan kijken :-) Herald zit natuurlijk in het stadion zelf!
    Miranda (vriendin Australië) en haar vriend komen vanavond bij ons eten en we volgen natuurlijk de perikelen bij Boer zoekt vrouw/man :-). En dan morgen weer naar de kids op school.
    Hoorde inderdaad van mijn vader dat het met jouw vader goed was, heel fijn!!
    Geniet nog lekker ff van jullie laatste dagen en tot binnenkort in NL.

Liefs uit een droog/klein beetje zonnig Borne xx

• 04 November 2012 - 09:23

Meino:

Hilde heeft gisteren 2 van de drie partijen gewonnen. In de categorie ME14 heeft ze de 1e partij met 6-7 / 7-6 / 6-7 verloren. De 2e partij heeft ze met 6/2 - 6/2 gewonnen, dus ze is sowieso 2e. En als het meisje waarvan ze heeft gewonnen de partij vandaag wint van degene waarvan ze heeft verloren is ze 1e. Duimen dus maar! In de categorie ME12 heeft Hilde de 1/2 finale bereikt door gisteren met 6-4 / 6-4 te winnen. Ze si nu al weer met Simone naar Duiven om om 10.30 uur te spelen. Mocht ze die winnen, dan speelt ze vanmiddag de finale. Los van de resultaten heeft ze prima en met heel veel plezier gespeeld en dat is wat ons betreft nog veel belangrijker.
    De 1e foto's van Emma hebben we gisteren al kunnen bewonderen en zo te zien vermaakt ze zich prima. Gistermorgen naar het springfestijn geweest, gistermiddag naar de film met Gerdi en gisteravond lag ze onder het schuim lekker in bad bij Gerdi en Micha. Alleen de grote glimlach van Emma was nog te zien.
    Vanuit Borculo nog heel veel plezier gewenst de laatste dagen en een voorspoedige terugreis toegewenst!

• 04 November 2012 - 10:47

Schiedam:

Ook de tijdzones in acht genomen:

FREIA : G E F E L I C I T E E R D
    :-))))

• 04 November 2012 - 14:28

Diederik:

Gefeliciteerd met je verjaardag van pa en ma zoë en Diederik veel plezier nog

• 04 November 2012 - 17:55

Saskia:

Nog even voor jullie nog maar niet aan thuis denken, maar nog volop genieten van jullie laatste etappe van de vakantie.
    Freia gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens Peter.
    En je hebt een mooi kado te pakken van Mark lees ik, even in de make over ;)!
    Het is hier compleet herfst, jullie huis is niet meer terug te vinden, ligt bedolven onder één bladerdek...Ha ha.
    Ik zit inmiddels al een week ziek thuis, maar gelukkig gaat het weer beter, flinke griep op gelopen.
    Voor straks alvast een goede terugreis!