Petrohué Lodge - Reisverslag uit Petrohué, Chili van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Petrohué Lodge - Reisverslag uit Petrohué, Chili van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Petrohué Lodge

Door: F&M

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

31 Oktober 2012 | Chili, Petrohué

Vanochtend namen we onze huurauto in ontvangst, lekker ruim met z'n vieren en de bepakking in een mazda 6 en gingen onderweg naar Puerto Montt om daar in een national park een hike te doen richting een waterval, waarbij de meest bijzondere bezichtiging een bepaald soort boom was (Arroya bomen), heel mooi om te zien hoe hoog die bomen worden met hun rode stam. Op de terugweg stopten we op de bonnefooi bij een restaurantje genaamd Cotelé, nou....mocht je ooit in de buurt zijn van Puerto Montt, ga daar eten, wat een biefstuk kregen we geserveerd. Een groot blok hout werd naast de tafel gezet, een dienblad erop, daarop 4 rauwe stukken vlees met de uitleg wat wat was en na keuze werd deze op een grillvuur voor onze ogen klaargemaakt door te draaien aan een spit. Nog nooit had iemand van ons zo'n ongelooflijk lekkere biefstuk gehad, het vlees smolt op je tong. Een gastheer uit Zuid Afrika maakte de sfeer en voor maar 20 euro hebben we drie uur zitten 'lunchen', die hadden we er toch net afgelopen. We proberen elke dag te hiken/lopen, zodat we nog enigszins gezond terugkomen.

Nogal domper gisteravond op de mail was de berichtgeving van JW&Chien en de huisperikelen, we hebben het er vandaag meermaals besproken en aan gedacht en we wensen hun veel sterkte en hopen alsnog op een gelukkiger bericht de komende weken.

Ik denk tijdens het wandelen ook aan m'n Pa, nog twee weken en dan vieren we zijn terugkomst uit het ziekenhuis, een moment om nooit te vergeten (liever dan de dag dat hij er naar toe moest wat mij betreft).

Zo kun je de beslommeringen af en toe ruimschoots de vrije loop geven, uren lang lopen we dan in het Chileense (of eerder Argentijnse) landschap. Soms een pittig klimmetje, soms snotverkouden zoals gisteren en vandaag, maar vaak onder een stralende zon, ook nu weer.

We bevinden ons in een nauwelijks te vinden plaatsje op de kaart (Petrohué dus) in een belachelijk luxe lodge, sorry dat we jullie jaloers maken. Ze vervangen de handdoeken hier als je gedouched hebt en ik heb net even heerlijk zitten stomen voor het eten in de sauna, toen Freia een dutje deed en Ilse en Robert in hun jacouzy gingen. Yep, we know....errug decadent en we genieten er extra van, haha. Morgen rijden we ongeveer 250 km naar Puerto Fuy, een nog kleiner plaatsje aan het einde van de weg tussen twee meren en een vulkaan in Chili. Verder rijden kan niet en de dag daarna steken we dan ook per veerboot over in de richting van de meeste verlaten grenspost van Argentinie (dat wordt duimen).