Kushiro - Reisverslag uit Kushiro, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Kushiro - Reisverslag uit Kushiro, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Kushiro

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

18 September 2016 | Japan, Kushiro

Vandaag uitslapen, heerlijk, ontbijt om negen u en op ons gemak beetje in de stad rondgelopen. Het miezert licht en we stoppen bij wat ons interessant lijkt. Tegen elf nemen we de trein naar het nationale park wetlands van Kushiro om te kijken of we de nationale vogel van Japan kunnen zien. De trein is toeristisch en met grote ramen waar de vriendelijke Japanse verkoper ons ook een gereserveerde plaats had bezorgd. Van de rondlopende conducteur kregen we een ansichtkaart van de trein, zo jammer dat we dit niet meer met Pa Mostert kunnen delen. Eigenlijk speelt dat nog door je hoofd bij elke trein en bijzondere locomotief, zeker op reis.

We zien wat herten, al eerder onderweg naar de warmwaterwaterval zagen we er ook een paar en net voor onze stationshalte zien we in het bos drie kraanvogels staan. Die zijn enorm, wehl bijna anderhalve meter groot en dus niet te missen. Check! Alleen niet op de foto, maar wel gespot. Aangekomen bij het station is het houten gebouwtje gemaakt in de vorm van een kraanvogel, verder alles verlaten dus lopen we een pad in. Je kunt echt nooit lezen wat er staat, dus meestal lopen we op de goede gok ergens in, vaak werkt dat prima.

Een pad leidt ons naar het visitor centre, ook hier weer mooi en modern gemaakt maar alles in het Japans. Dus verder op zoek naar wat wildlife. Dat bleek nauwelijks te zien vanaf twee uitzichtpunten, dus deze trip was dáárvoor geen goed idee. Dus rondgelopen met Pokémon en ons met wat lol vermaakt en terug met de treinmaa anderhalf uur.

In Kushiro wandelen we retour naar het hotel en leden ons in kimono om lekker in de Onsen te plonzen. Mooie locatie met whirlpool en heet bad van 41,2°. Best warm, dus niet te lang, maar de whirlpool heeft een steenkoude aluminium buis voor in je nek en dat ontspant geweldig lekker, ideetje voor thuis, haha.

Na wat vertoeven op de kamer heeft Ilse op tripadvisor een restaurant in de buurt gevonden, prima plek en na even wachten op het bankje in het restaurant eten we erg lekker. Als afsluiting besluiten we drankjes in de hotelbar te nemen op de twaalfde verdieping met prachtig uitzicht op Kushiro en de meevallende druppels. Mooie locatie, maar negentig euro voor acht drankjes is ondanks de cocktails toch wel een beetje prijzig.

Morgen vliegen we naar Tokio!