Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Tokio

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

20 September 2016 | Japan, Tokio

Na een rustige en voorspoedige reisdag belanden we in de mega stad Tokio. Onderweg zien we vanuit de trein nog twee kraanvogels in de rijstvelden staan, het zijn grote vogels, majestueus en imposant. Tokio is echter ook groot, heel groot! Met meer dan 40 miljoen inwoners de tweedst grootste stad ter wereld na Guangzjou in China. Wat een beton en wat een neon reclame, wauw!

We slapen in een hotel dat een soort Franse naam heeft, Villa Fontaine, misschien zijn daarom de kamers dan ook wel extra klein, maar wel gerieflijk en de badkamer is net zo groot als de slaapkamer. Het ontbijt wordt je op de kamer gebracht en dat smaakt redelijk maar is onvoldoende qua vulling. We zoeken daarom onderweg maar eens wat versnaperingen, op straat iets kopen is hier zeker hygiënisch verantwoord. Nog steeds zien we nergens vuil liggen, geen peuk, geen kauwgom geen hondenpoep en geen enkel papiertje, heel bijzonder maar geweldig om te ervaren.

In de ochtend gaan we zwetend de eerste metro in om te ervaren hoe lastig het is om met meer dan 20 verschillende metrolijnen en treinen ertussendoor de juiste te vinden en dan nog een slaatje te kopen wat de juiste is en niet alleen voor treinen.... Knak. uiteindelijk gelukt en we doen het ondanks een klein ommetje best wel goed. Via een beroemde overdekte winkelstraat komen we bij de nog veel beroemdere Sensoij Tempel. Prachtig met allemaal kleine tempels eromheen. We maken veel foto's, genieten van de aanblik ondanks de regen, gelukkig hebben we van het hotel paraplu's gekregen. Dat scheelt enorm in zo'n grote stad, we merken eigenlijk nauwelijks dat het de hele dag regent.

De tempel is druk bezocht en Freia en Ilse steken nog een kaarsje aan. Ilse gaat ook voor een goede wens via een koker waar een stokje met een nummer uitkomt en het nummer correspondeert met een laatje waarin een papiertje ligt waarop de uitkomst van jouw wens te lezen valt. Leuk om te doen. We snuiven uiteraard de rook op voor goede gezondheid en voor meer IQ, althans zo wordt beweerd. We voelen ons nu zoveel slimmer, de volgende metro gaat ook veel eenvoudiger, haha.

Eerst nog een snack, een pompoen broodje met ijs erin, we kiezen verschillende smaken en beschouwen het als pré lunch. Nog even stokjes in het haar proberen voor Ilse, maar toch niet gekocht en een wafel met crème op de hand voor de grootste maag om wat extra's binnen te krijgen.