Wandelen en watervallen - Reisverslag uit Kiyokawa, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu Wandelen en watervallen - Reisverslag uit Kiyokawa, Japan van Freia & Mark H - WaarBenJij.nu

Wandelen en watervallen

Blijf op de hoogte en volg Freia & Mark

14 September 2016 | Japan, Kiyokawa

Vanochtend vertrekken vanaf de Japanse kamer en een prima Japans ontbijtbuffet naar de bergen. Een fikse tegenvaller is dat m'n telefoon scherm is geknapt en het apparaat nu niets meer doet, dus de mensen die ik een app had beloofd zullen het met de mail moeten doen, sorry sorry! M'n vakantie laat ik er niet door vergallen hoor, maar minder 'fijn' is het wel!

Daisetsuzan heet de bergreeks waar we nu zijn en er liggen diverse pieken tot op drie kilometer hoogte. We reden naar Mount Asahidake, de hoogste top en we parkeerden onderaan bij de kabelbaan naar boven. Dat gaat als volgt, je komt aanrijden en er staat een mannetje met veel gebaren je op te vangen. Je betaald 500¥, ongeveer €4,50 en je mag door rijden naar het volgende mannetje midden op de parking die met armen in de lucht springend je aandacht probeert vast te houden. Dat lukt, want we liggen alweer in een deuk. Robert reed vandaag een bij het raampje open gilt het mannetje 'BACK, BACK, BACK!!!'

Dus Robert in z'n achteruit en het mannetje sprint naar een stuk vrije parkeerplaats, beetje afgelegen van andere auto's en gidst met dezelfde oerwoud geluiden ons verder naar achteren tot een schreeuw 'STOP'en vervolgens komt hij ons beleefd complimenteren met de rijstijl. Hilarisch!

Mocht je denken dat deze gebeurtenis op zich staat dan helaas, ook bij wegwerkzaamheden staan allerlei mannetjes met vlaggen te zwaaien en niet het Nederlandse wapperen, néé, een vaandel show concours is er niks bij. Ook halverwege de opgebroken weg weer mannetjes tussen de pionnen om maar te voorkomen dat je ergens tegen aan rijdt. Erg grappig dit land.

Met de kabelbaan gingen we fors de hoogte in en liepen we een uurtje trail van ongeveer anderhalve kilometer. Heet water geisers spuwen stoom uit gele zwavel monden, een prachtig schouwspel en leuk voor wat ludieke foto's (waar kan allemaal stoom uitkomen op een foto....).

Terug bij de auto rijden we via natuur routes naar de volgende bestemming via een unieke lunch locatie bij een observatorium. De lunch halen we tevoren uit de 7eleven (supermarkt) om met broodjes en wat eenvoudige sushi de honger te stillen.

Bij Sounkyo aangekomen bekijken we eerst twee watervallen en klimmen een uurtje omhoog en omlaag voor betere uitzichtpunten. Het weer is nog steeds prima in tegenstelling tot ieders verwachting dus we genieten weer optimaal.

Terug in het dorp waar het hotel staat checken we in en het ziet er wat vervallen uit. Gauw de kimono aan en de onsen in (heet Japans bad waar vrouwen en mannen gescheiden in bad zitten), heerlijk warm en ontspannend.

Daarna het avondeten wat was inbegrepen. Wauw...... Weer totaal onverwacht een heel palet met eten, echt fantastisch lekker en met verse krab. Japanse sake wijn erbij en ondanks de lage stoeltjes prima te doen aan tafel. We kletsen nog lang na met z'n vieren totdat we uit de woonkamer van het hotel worden weggestuurd omdat ze gaan sluiten.

De dag voor morgen spreken we door met een sapporo biertje en een chipje op de kamer.

Sayonara....